...
شاهو، خاطره‌ای از آینده
تهران، میدان بهارستان
تهران، نواب، آذربایجان
09120832952
سبک‌های مختلف سرویس خواب و مبلمان

سبک‌های مختلف سرویس خواب و مبلمان

انتخاب سرویس خواب همواره می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. وقتی صحبت از خرید سرویس خواب و مبلمان به میان می‌آید، سبک‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی جلب نظر می‌کنند. خانه یک محیط امن برای استراحت و آرامش است، بنابراین انتخاب بهترین نوع سرویس خواب و مبلمان اهمیت زیادی داشته و نیازمند شناخت انواع سبک‌ها است.

انواع سبک‌های تخت خواب

وقتی نوبت به طرح تخت خواب می‌رسد، کمبودی در گزینه‌ها دیده نمی‌شود. از طرح‌های استاندارد گرفته تا طرح‌هایی که می‌توانند به مبلمان دیگری تبدیل شوند را می‌توان برگزید. شما می‌توانید طرحی را انتخاب کنید که نه تنها با سبک طراحی اتاق شما همسو باشد، بلکه راحتی و آرامش شما را نیز فراهم کند.

تخت سکویی

تخت سکو تختی است که پایه دارد و از یک قاب افقی و برجسته ساخته شده است. این نوع تخت‌های مرتفع اغلب از ردیف‌هایی از تخته‌های چوبی انعطاف‌پذیر تشکیل می‌شوند. تخت‌های سکویی گاهی اوقات در ساختاری مشبک قرار می‌گیرد و فقط از یک تشک پشتیبانی می‌کنند. این تخت دارای بخش پشتیبانی و تهویه مناسب و انعطاف‌پذیری برای تشک است.

تخت تاشو

تخت‌های مورفی که به تخت‌های دیواری معروف هستند، برای صرفه‌جویی در فضا به روشی منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند. این نوع تخت‌ها با لولاهایی در قاب تخت باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شوند. زمانی که اتاق خواب کوچک‌تری دارید، این محصول گزینه مناسبی است. تخت مورفی به شما اجازه می‌دهد تا به صورت عمودی آن را در دیوار، کمد یا یک فضای بسته نگهداری کنید.

تخت پانل

تخت پانل دارای قاب چوبی در بالای سر و پایین تخت است.  پانل‌ها با قالب‌های برجسته یا شیارهایی قاب می‌شوند که شبیه به پوشش‌های چوبی سنتی هستند. این تخت‌ها با قاب خود فضای محفوظ‌تری را شکل می‌دهند. تخت‌خواب‌های پانلی تنها گزینه‌ای عالی برای کسانی است که دارای اتاق‌خواب‌های بزرگ هستند.

تخت سورتمه‌ای

به تخت‌هایی که در زیر خود پایه دارند، تخت سورتمه‌ای گفته می‌شود. این تخت دارای پایه‌های خمیده یا پیچ‌دار یا صاف شبیه به سورتمه است. این سبک تخت اغلب از چوب سنگین ساخته شده و مربوط به دوره امپراتوری فرانسه و آمریکا در اوایل قرن ۱۹ است.

قدیمی

سبک وینتیج ایده سبک بازگشتی را در بر می گیرد. اگر می‌خواهید برای دوره‌ای تنوع را مد نظر داشته باشید، این مدل تخت گزینه خوبی است. برخی از نمونه‌های سبک‌های قدیمی شامل آرت دکو یا سبک‌های مدرن اواسط قرن را می توان در دسته تخت های قدیمی قرار داد.

تخت قابل تنظیم

تخت‌های قابل تنظیم گزینه خوبی برای مطالعه، استفاده از وسایل یا تماشای تلویزیون در تخت خواب هستند. ظرفیت این تخت برای تطبیق با موقعیت‌های مختلف نشستن یا دراز کشیدن باعث می‌شود که استراحت کردن بسیار لذتبخش شود. این نوع تخت را می‌توانید به حالت تکی یا دو نفره درآورید. تخت‌های قابل تنظیم از محبوب‌ترین سبک‌های سرویس خواب و مبلمان در خانه‌ها محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی دارند.

تخت استاندارد

قاب تخت استاندارد معمولا اسکلت فلزی ساده‌ای است که یک فنر باکسی و تشک روی آن قرار می‌گیرد. در برخی موارد یک تخته هم می‌تواند بین تخت و دیوار پشت آن اضافه شود تا ظاهری کامل‌تر داشته باشد. به این ترتیب شبیه تخت پانل می‌شود. حمل تخت‌های استاندارد بسیار راحت‌تر از دیگر انواع تخت خواب‌ها است.

تخت سانتیاگو

طرح تخت سانتیاگو یک طرح تخت خواب قدیمی با یک تخته سر تزئینی تاج شکل است. این طراحی زیبا با الهام از سبک استعماری اسپانیایی از دهه ۱۶۰۰ با ترکیب رنگ‌های چوبی تیره و روشن به هر اتاق خوابی بافت تاریخی می‌بخشد. ممکن است فکر کنید این تخت‌ها قدیمی شده‌اند ولی مدل‌های جدید تخت‌های سانتیاگو به تازگی مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است.

تخت سایبان

تخت سایبان یک سبک تخت تزئینی است که شبیه به تخت پوستری یا چهار پوسته است. این تخت یکی از طرح‌های مورد علاقه کاربران است، زیرا می‌توان با پارچه‌های تزئینی در فضای بالایی بین پایه‌ها، سقف یا سایبانی ایجاد کرد که فضای تخت را می‌پوشاند.

تخت پوستری

یک تخت پوستر یا به طور معمول یک تخت چهار پوستر، با چهار ستون عمودی، در هر گوشه از تخت ساخته شده است. تخت چهار پوستر با پانل بالایی شبیه تخت سایبان است. به طور سنتی، این نوع تخت‌ها بسیار تزیینی هستند و اغلب از چوب بلوط حکاکی شده ساخته می‌شوند. در حال حاضر با بروز سبک‌های جدید از سرویس خواب و مبلمان تخت پوستر نیز در مواد و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

تخت فوتون

فوتون یکی دیگر از انواع تختخواب‌های کم جا است. با فوتون‌ها، می‌توان اندازه تخت را تغییر داد. این سبک از تخت می‌تواند به‌عنوان یک تخت اضطراری برای مهمانان در نظر گرفته شود. شما می‌توانید در صورت عدم استفاده از تخت آن را به‌عنوان مبل و صندلی نیز مورد استفاده قرار دهید. فوتون‌ها به اندازه مبل‌های تختخواب‌شو کارآمد نیستند، اما ارزان‌تر هستند و راحت‌تر از آن‌ها به تخت تبدیل می‌شوند.

مبل تختخواب‌شو

همان‌طور که از نام آن پیدا است این نوع تخت‌ها مبلمانی هستند که تبدیل به تخت خواب نیز می‌شوند. آن‌ها دارای تشکی هستند که در مبل جمع می‌شود تا به‌عنوان یک مبل معمولی از آن استفاده شود. این تخت‌ها یک گزینه عالی برای صرفه‌جویی در فضا برای کسانی است که خانه‌های کوچک‌تری دارند. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان تخت خواب استفاده کنید.

ساحلی

سبک ساحلی متاثر از مواد و رنگ های موجود در ساحل است. معمولاً در خانه‌هایی که نزدیک دریا هستند، یافت می‌شود. این سبک شامل استفاده از چوب های روشن تر و رنگ های سرد است. مقاومت چوب تخت های ساحلی در شرایط آب و هوایی مرطوب بالا است.

تخت‌های کشودار

تخت‌های کشودار دارای کشو یا محفظه‌های مخفی دیگری در زیر یا اطراف تشک هستند. برخی از مدل‌های این تخت‌ها حتی یک قاب لولایی دارند که می‌توان کل سطح خواب را بلند کرد تا فضای ذخیره‌سازی زیر آن نمایان شود. دو نوع اصلی از تخت‌های کشودار وجود دارد که شامل تخت کشودار در کناره و کشودار در کناره‌ها و قسمت انتهایی تخت می‌شود. تخت‌های کشودار از محبوب‌ترین سبک‌های سرویس خواب و مبلمان به حساب می‌آیند.

سبک‌های مختلف مبلمان

سبک‌های زیادی از مبلمان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند که به سختی می‌توان آن‌ها از یکدیگر تشخیص داد. اگر به این سبک‌ها نام‌ها، برندها و مدل‌های مختلف مبلمان را اضافه کنید خواهید دید که انتخاب دشوارتر می‌شود. با شناخت سبک‌های مختلف سرویس خواب و مبلمان بهترین انتخاب را می‌توانید برای خانه خود داشته باشید.

سبک روستیک

مبلمان روستیک به معنی مبلمان روستایی راهی عالی برای القای گرما و آرامش به خانه است. این سبک به شدت به ظاهر چوب طبیعی در میان سایر مواد ارگانیک مانند پوست، پنبه و کتان متکی است. مبلمان روستیک از نظر طراحی و شکل ساده است تا بافت چوب را برجسته کند و در عین حال بیشتر دارای ظاهری بزرگ و سنگین است.

سبک مبلمان صنعتی

به‌طور کلی سبک صنعتی جلوه‌ای مدرن و مینیمال به اتاق نشیمن شما می‌دهد. معمولا این نوع از مبلمان با استفاده از موادی مثل فلز، چوب و چرم طراحی و ساخته می‌شود. سبک صنعتی دارای طرح‌های ساده، رنگ‌های خنثی و طراحی مدرن است. از مزایای استفاده از سبک مبلمان صنعتی می‌توان به مقرون به صرفه بودن، کیفیت بالا، طراحی ساده و کاربردی، قابلیت تطبیق با دیزاین های مختلف و تلفیق با فضاهای کوچک و محدود اشاره کرد.

طراحی سبک مبل صنعتی بسیار ساده و کارآمد است. در طراحی از خطوط مستقیم و زاویه‌های شارپ استفاده شده است و اغلب از رنگ‌های خنثی همچون سفید، خاکستری، مشکی و قهوه‌ای در طراحی کمک گرفته می‌شود. این سبک بهتر است در ساختاری مانند دیوارهای سفید، کف‌های بتنی و نورپردازی‌های ساده مورد استفاده قرار گیرد.

سبک مدرن

سبک مدرن نشان‌دهنده اوایل دهه ۱۹۰۰ و جنبش مدرنیستی است. شما می‌توانید این روند سبک را با پالت‌های رنگی تک رنگ و موادی مانند استیل، وینیل، چرم و پلاستیک تشخیص دهید. با مبل‌ها و صندلی‌هایی به سبک مدرن می‌توانید اتاق نشیمن خود را دنج و به‌روز کنید. سبک مدرن یکی از سبک‌های ترند سال‌های اخیر در صنعت سرویس خواب و مبلمان به حساب می‌آید.

سبک مینیمالیسم

مبلمان مینیمالیستی به دور از ویژگی‌های تزئینی و استادانه‌ای که از سبک‌های سنتی اولیه فراتر رفت، سبک مبلمان اسکاندیناویایی معاصر و مدرن را ترکیب می‌کند. نتیجه نهایی یک سبک جذاب لطیف با اشکال گرد و لبه‌های صاف است. مبلمان ساده و ظریف به خانه شما اجازه می‌دهد تا بر فضاهای باز تاکید کنید. استفاده از سبک مینیمال در مبلمان می‌تواند فضای خانه شما را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهد.

سبک ال

این سبک با ترکیب ظاهر سبک مینیمالیستی حال و هوای آرام و منعطفی را به فضا اضافه می‌کند. در بسیاری از مدل‌های مختلف این سبک می‌توانید در چینش مبل تغییراتی ایجاد کنید. به دلیل انعطافی که در چیدمان مدل ال شکل وجود دارد، افراد زیادی در صنعت سرویس خواب و مبلمان به آن علاقه دارند.

سبک مبلمان فرانسوی

سبک مبل فرانسوی یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین سبک‌های مبلمان است که در اوایل قرن ۱۷ استفاده از آن در کشور فرانسه رایج شد. این سبک با ظاهر مجلل و باشکوه و همچنین استفاده از جزئیات هنری جذاب و باکیفیت بالا شناخته‌شده است.

سبک مبلمان فرانسوی در صنایع سرویس خواب و مبلمان با صندلی‌های چوبی، صندلی‌های مبله، ساعت‌های بزرگ، لوسترها و سایر وسایل دکوری دیگر استفاده می‌شود. رنگ‌های پر استفاده در این سبک از مبلمان  را می‌توان رنگ‌های سفید، طوسی، قهوه‌ای تیره، زرد، سبز و نارنجی دانست. علاوه بر این، از الگوهای گل‌دار، اکسسوری های دست‌دوز و پارچه‌های طرح دار باکیفیت در ساخت این مبلمان استفاده می‌شود.

سبک آرت دکو

سبک مبلمان آرت دکو نمونه‌ای از سبک مدرن است. خلاقیت در طراحی این سبک از مبلمان نقش اساسی را به عهده می‌گیرد. مبل‌ها از متریالی مانند چوب، شیشه، سنگ، مس و برنز تشکیل شده‌اند. رنگ‌های استفاده شده در این سبک از مبلمان، رنگ‌هایی همچون طلایی، سیاه، نقره‌ای و مسی و سفید هستند. سبک آرت دکو به دلیل استفاده از جزئیاتی با فرم‌ها و طرح‌های هندسی، مینیمالیستی و صنعتی، طرفداران بسیاری در طراحی داخلی خانه‌های مدرن به دست آورده است.

جمع‌بندی

افرادی که در جهت حفظ آرامش روان خود تلاش می‌کنند و به زیبایی اطراف خود اهمیت می‌دهند، می‌دانند که طراحی و دکوراسیون اصولی خانه چقدر می‌تواند مهم باشد. یکی از موارد اصلی در طراحی و دیزاین استفاده از سرویس خواب و مبلمان مناسب در هر نقطه از منزل است. قبل از هر اقدامی بهتر است با مدل‌ها و سبک‌های مختلف تخت خواب و مبلمان آشنایی پیدا کنید تا در صورت خرید با چالش‌های کم‌تری روبه‌رو شوید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

Call Now Button Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.